5 najczęstszych błędów, jakie popełniasz przy influencer marketingu. Sprawdź!

Influencer marketing to bardzo skuteczny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Dzięki współpracy z twórcami, którzy posiadają wielu fanów na platformach społecznościowych, możesz dotrzeć do dobrze wyselekcjonowanej grupy docelowej, która pokocha twój produkt. Jednak niekiedy popełniasz błędy, które mogą osłabiać skuteczność Twoich kampanii. Oto najczęstsze błędy influencer marketingu, których lepiej unikaj:

1. Wybór niewłaściwego influencera. Aby influencer marketing był skuteczny, musisz wybrać influencera, którego publiczność jest zgodna z Twoją grupą docelową. Wybór niewłaściwego influencera może doprowadzić do niezadowolenia widzów i braku efektów. Dlatego zawsze podczas wyboru influencera, pamiętaj aby treści na jego profilu korespondowały z Twoim produktem, a jego osobowość była zachęcająca dla potencjalnego klienta.

2. Brak autentyczności. Widzowie stają się coraz bardziej bystrzy, a fałszywe rekomendacje można szybko wykryć co wywoła burzę negatywnych reakcji. Ważne jest, aby influencerzy byli autentyczni i szczerzy w swoich rekomendacjach, a reklama nie była oskryptowana co do jednego słowa. Pamiętaj o tym!

3. Nieodpowiedni kanał promocji. Pamiętaj aby wybrać odpowiedni kanał komunikacji influencera z widzami oraz określić, w jaki sposób ma zostać zaprezentowany produkt lub usługa. Niewłaściwe wykorzystanie influencera może skutkować brakiem zaangażowania widzów i brakiem efektów.

4. Brak zaplanowanej strategii. Influencer marketing powinien być dobrze przemyślaną strategia marketingową, a nie tylko pojedycznym działaniem. Brak zaplanowanej strategii może prowadzić do braku konsekwencji w komunikacji oraz braku rezultatów. To właśnie dlatego w Social Spark dbamy o to, aby każda Twoja strategia dla każdej kampanii przynosiła owoce długofalowo.

5. Brak monitorowania. Ważne jest, abyś regularnie monitorował efekty swoich działań za pomocą odpowiednich narzędzi. Pozwoli to na szybką identyfikację problemów i wdrożenie odpowiednich zmian. Brak monitorowania kampani, nie pozwoli Ci odpowiednio mierzyć efektywnosć działań influencera, przez co oszacowanie zwrotu z inwestycji może okazać się niemożliwe.

Podsumowując, influencer marketing to skuteczny sposób na dotarcie do dużej i zaangażowanej publiczności. Należy jednak unikać typowych błędów, takich jak wybór niewłaściwego influencera, braku autentyczności, wybór niewłaściwych kanałów, braku zaplanowanej strategii lub brak monitorowania kampanii. Unikając tych błędów oraz odpowiednio planując i realizując kampanie influencer marketingowe, skutecznie  zaangażujesz swoją grupę docelową i osiągać swoje cele marketingowe.

Jeśli chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał jaki daje Ci influencer marketing, skontaktuj się z nami! Przygotujemy dla Ciebie strategię oraz bezpłatną wycenę! Napisz na biuro@socialspark.pl


Rozwiniemy Twoją firmę prosto i skutecznie!

czesc@socialspark.pl

Menu

© 2022-2024 · Social Spark